2. Variante mai populare ale jocului de darts

Tipuri de jocuri
Uzual, darts-ul se joaca intre doi jucatori sau doua echipe din doi sau mai multi membrii. Noua aruncari de incalzire pentru fiecare jucator, sunt permise in general, inaintea inceperii jocului propriu zis. Dupa aceste noua aruncari de incalzire, pentru a determina cine incepe primul, fiecare jucator arunca cate o sageata iar jucatorul cu sageata cea mai apropiata de centrul tablei de joc incepe jocul.Fiecare jucator arunca 3 sageti in tura sa. Daca piciorul jucatorului calca linia in timpul unei aruncari, aruncarea respectiva este anulata, puctele acumulate de la sageata respectiva nu se puncteaza. Sagetile trebuie sa stea in tinta cel putin 3 secunde dupa ce ultima sageata a fost aruncata. Nu se puncteaza sagetile care nu stau in tinta.

'01
La '01 ideea de baza este ca fiecare echipa incepe cu un numar de puncte (301, 501, 601, 801, 1001) iar castigatoare este echipa care isi reduce scorul la exact ZERO. Sunt mai multe variante de '01, diferentele apar la modul de incepere si finalizare a jocului. Cel mai complex este '01 Double IN - Double OUT, varianta de joc la care jucatorul trebuie sa intre in joc printr-o dubla si sa termine jocul printr-o dubla. Inainte de a contoriza punctele, jucatorul trebuie sa dea o "dubla" pentru a intra in joc dupa care urmeaza cursa spre zero (la scor conteaza si punctele din dubla de intrare in joc). Adevarata indemanare apare la sfarsit, cand jucatorul trebuie sa dea o dubla pentru a reduce scorul exac la ZERO. Seriile de 3 sageti care duc scorul dincolo de zero nu se contorizeaza. Cu alte cuvinte, daca scorul este 140, prima sageata intra in triplu 20 (60 puncte), a doua sageata in triplu 20 (60 puncte), deci pana acum 120 puncte, mai trebuie o dubla de 10 (20 puncte) pentru a duce scorul la ZERO dar a treia sageata loveste dublu 15 (30 puncte). In acest moment, se depaseste ZERO si aceasta serie de aruncari nu se contorizeaza, jucatorul a ramas cu scorul la 140 pe care trebuie sa il finalizeze tura viitoare (daca adversarul sau nu reuseste sa termine jocul din tura care urmeaza). In turneele internationale se joaca 501 double-out. . In general double IN - double OUT se joaca la 301, datorita faptului ca scorul de 301 poate fi rapid redus la zero si atunci regula de doubl-IN aduce un plus de dificultate. Evident, cea mai simpla varianta de joc '01 este 301, varianta de joc in care jucatorii sunt intrati in joc de la prima sageata si nu conteaza modul in care ajung exact la Zero (simpla, dubla, tripla)

Cricket
Este un stil de joc foarte indragit, presupune o buna stapinire de sine, indemanare si strategie. Se joaca doar pe anumite segmente de pe tinta, adica doar anumite segmente conteaza pentru joc, restul sunt neutre. Segmentele care conteaza in joc sunt 15, 16, 17, 18, 19, 20 si bulls eyes. Aceste campuri, pe durata unui joc au trei stari : gata de a fi deschise, deschise si inchise. Pentru inceput, campurile sunt considerate inchise, nici o echipa nu poate sa puncteze pana ce nu isi deschide prima un camp. Pentru a deschide un camp, un jucator trebuie sa loveasca de 3 ori un camp, in orice combinatie (sau trei simple in numarul respectiv, sau o dubla si o simpla, sau o tripla). Dupa deschiderea unui camp, un jucator poate sa puncteze in campul respectiv atata timp cat acest camp ramane deschis. Un camp redevine inchis daca si celalat jucator a dat in campul respectiv 3 sageti (in orice combinatie de simpla, dubla sau tripla) si ramane inchis pana la sfarsitul jocului (fiecare camp a fost inchis definitiv). Castigator este acel jucator care la sfarsitul jocului are un scor mai mare. Cu alte cuvinte, este o cursa permanenta in a deschide campuri pentru a puncta si in acelas timp trebuie sa inchizi campurile adversarului pentru a-l impiedica sa puncteze.

No score cricket
Se joaca doar pe aceleasi segmente de tinta ca si jocul anterior, adica segmentele care conteaza in joc sunt 15, 16, 17, 18, 19, 20 si bull's eye, iar restul segmentelor de tinta sunt neutre. Suplimentar, sunt introduse in joc inca doua categorii speciale: sectiunea de dubla, respectiv sectiunea de tripla, dar pe aceleasi segmente enumerate anterior. Aceste campuri, pe durata unui joc au doua stari: deschise si inchise. Pentru inceput, campurile sunt considerate deschise, iar scopul jocului este sa inchizi mai repede decat adversarul direct acele campuri. Castigator este cel care inchide primul toate campurile si sectiunile speciale (sectiunea de dubla, respectiv sectiunea de tripla). Pentru a inchide un camp, un jucator trebuie sa loveasca de 3 ori campul respectiv, in orice combinatie (sau trei simple in numarul respectiv, sau o dubla si o simpla, sau o tripla). Este alegerea fiecarui jucator daca loveste o dubla sau o tripla in ce categorie sa fie considerata lovitura respectiva: o aruncare pentru inchiderea campului, o aruncare de dubla sau o aruncare de tripla

Cut throat cricket
Se pastreaza regulile de baza de la jocul de circket standard, deosebirea majora fiind ca de aceasta data castigator este jucatorul cu cele mai putine puncte. Dupa deschiderea unui camp, fiecare aruncare in campul respectiv incarca cu puncte toti adversarii care inca nu si-au deschis acel camp. Pentru a-ti asigura victoria, ideea de baza este sa joci de fiecare data acolo unde dai puncte la toti adversarii tai si sa fii atent sa inchizi capurile de unde poti sa fii incarcat de puncte de toti adversarii tai. Acest stil de joc este foarte distractiv de jucat cand sunt mai multi jucatori

Round the clock
Asa cum se poate deduce din nume, la acest joc trebuie sa lovesti fiecare sectiune, in sens orar, de la sectiunea 1 pana la sectiunea 20. Jocul se termina cand primul jucator loveste sectiunea 20. Cu alte cuvinte, jocul se poate termina dupa aruncarea a minim 20 de sageti. Acest stil de joc este foarte bun pentru exersara tintei si in mod evindent, sunt si versiuni derivate din jocul de baza, cum ar fi round the clock pe cercul de dublare sau round the clock pe cercul de triplare a puncteloR.

Gotcha
Fiecare jucator incepe de la 0 si trebuie sa ajunga exact la 301 de punte pentru a castiga. Jucatorii pot sa " prinda " ceilalti jucatori, reducandu-le scorul la 0. Acest lucru se intampla cand scorul acumulat in urma unei aruncari este egal cu scorul altui jucator, in aceasta situatie jucatorului " prins " i se reduce scorul la 0. Cu alte cuvinte este posibil sa " prinzi " maxim 3 jucatori la o tura, deoarece se pot arunca doar 3 sageti la o tura. Castigator este jucatorul care ajunge la exact 301 puncte. In situatia in care se depaseste aceasta valoare, punctele acumulate in ultima tura de aruncari se anuleaza

Killer
La inceputul jocului fiecare jucator are un numar de vieti (de la 7 pana la 13 vieti). Fiecare jucator isi alege un camp, diferit de campurile adversarilor, prin aruncarea unei sageti in campul respectiv. Pentru a deveni " killer ", jucatorul trebuie sa loveasca campul propriu in cercul dublu, dupa care are dreptul sa arunce in campurile adversarilor, fiecare sageata in campurile adversarilor elimina acestora cate o viata, indiferent daca lovesc in simpla, dubla sau tripla in campul respectiv. Castigator este jucatorul care supravietuieste acestor dueluri. Jucatorii cu experienta practica acest stil de joc putin modificat, in ideea in care trebuie sa lovesti dubla si pentru anulare de vieti, nu doar pentru a deveni killer.
sursa www.dartsmania.ro