Liga Nationala de Darts
Liga Nationala de Darts pe Echipe Regulament de desfasurare
1. Organizare
a. Toate schimbarile prezentului regulament pot fi facute doar printr-o sedinta a Consiliului Ligii acesta fiind format din cate 2 membri de la fiecare echipa. Convocarile se trimit prin e-mail de catre Secretarul Ligii cu cel putin 10 zile inainte de intalnire. Instiintarea va cuprinde locul si ora intalnirii precum si textul integral al noilor articole propuse. In urmatoarele 5 zile membrii consiliului pot trimite propuneri alternative pentru textele respective. Consiliul se considera constituit daca mai mult de jumatate din membri sunt prezenti. Deciziile se iau cu majoritatea simpla a celor prezenti.
b. Numarul echipelor din prima divizie de anul acesta este de 21 de echipe urmand ca in anii urmatori odata cu aparitia mai multor echipe sa se organizeze si divizii inferioare.
c. Momentan George Peicea, Daniel Cojocaru si Marius Rotaru se ocupa cu intocmirea clasamentelor si tin toate evidentele Ligii inclusiv pe site. Deciziile in orice problema legata de abateri de la prezentul regulament sau in orice alta problema privitoare la Liga se iau doar de catre Consiliul Ligii la instiintarea membrilor acestuia de catre Secretar. Primul Secretar al Ligii este George Peicea. In cazul egalitatii de voturi in Consiliu votul Secretarului va fi decisiv.
d. Consiliului Ligii este compus din cate doi membri de la fiecare echipa:

2. Echipe
a. Taxa pentru sezonul 2011-2012 este de 250 ron si va fi folosita in folosul jucatorilor, pentru cupe, premii in bani sau obiecte si alte materiale necesare bunei functionari a Ligii si pentru cheltuieli cu intretinerea acesteia. Deasemenea o parte din suma va fi oferita FDR pentru a contribui si in acest mod la dezvoltarea acestui sport in tara noastra. In acest al treilea sezon taxa se datoreaza din momentul inceperii campionatului si va putea fi platita pana pe 1 decembrie 2011 catre trezorier. Trezorier este Daniela Comeaga.
b. Fiecare echipa este compusa din minimum 6 jucatori legitimati care vor fi comunicati Secretarului Ligii impreuna cu urmatoarele date :
Nume, prenume, nick-name, sex, telefon, e-mail, (capitan, vice, jucator, delegat cu foaia de joc).
c. Echipele pot legitima pe parcursul intregului sezon jucatori noi din afara Ligii. In interiorul Ligii schimbarile se pot face la inceput de sezon, dupa tur sau dupa retur.
d. Fiecare echipa trebuie sa aiba in afara de cei minimum 6 membri dintre care 2 sunt capitan si respectiv vice-capitan si un 'teren propriu' pe care sa se desfasoare meciurile 'acasa'. Localurile respective trebuie sa fie recunoscute de Liga.
e. Numarul minim de jucatori care se pot prezenta la un meci este de 4. Īn cazul in care se constata ca, din cauza unor situatii neprevazatute, una sau ambele echipe se prezinta la meci cu mai putin de 4 jucatori, meciul va fi reprogramat printr-o intelegere intre conducatorii echipei in termenii capitolului 2 alin. "f."
f. Amanarea unui meci se anunta cu cel putin 24 de ore inainte, preferabil 48 atunci cand se stie atat de devreme. Capitanul sau vicecapitanul echipei care doreste amanarea va da un e-mail catre conducatorii echipei adverse si catre Secretarul Ligii. In plus capitanii vor vorbi si personal sau la telefon. Meciurile amanate trebuie reprogramate in maximum 14 zile de la data amanarii dar nu mai tarziu de data disputarii penultimei etape.
g. Daca o echipa se retrage, sau este exclusa, se anuleaza toate rezultatele celor care au jucat cu ea pana in acel moment, de la inceputul sezonului. Īn cazul in care o echipa se retrage in ultimele 5 etape cu scopul de a influenta clasamentul se va supune la vot daca se anuleaza rezultatele sau daca raman in vigoare, iar capitanul si vice-capitanul echipei in cauza vor fi suspendati pentru sezonul in desfasurare si sezonul urmator.

3. Formatul competitiei.
Ce se clasifica:
a. Clasamentul principal - pe ECHIPE -
Meciurile egale (8-8), aduc celor doua echipe cate 2 puncte.
Victoriile cu mai putin de 10 leg-uri diferenta aduc 3 puncte castigatorului si 1 punct echipei care a pierdut. (9-7, 10-6, 11-5, 12-4)
Victoriile la o diferenta mai mare sau egala cu 10 leg-uri aduc 4 puncte castigatorului si 0 celui ce a pierdut. (13-3, 14-2, 15-1, 16-0)
La egalitate de puncte departajarea e facuta de 'golaveraj' adica de diferenta dintre leg-urile castigate si cele pierdute. La sfarsitul campionatului in cazul in care 2 echipe sunt la egalitate de puncte, primul criteriu de departajare este rezultatul direct, urmatorul este acest 'golaveraj' adus in discutie mai sus iar daca egalitatea persista ultimul criteriu de departajare este numarul de aruncari de peste 100 (100-180).
b. Al doilea clasament este cel de SIMPLU unde criteriul de departajare va fi diferenta dintre leg-urile castigate si cele pierdute. Criteriul de departajare la finalul campionatului in cazul in care mai multi jucatori au acelasi numar de 'puncte'va fi o intalnire directa suplimentara. Se va juca fiecare cu fiecare cate un set de 3 din 5.
c. Premiul pentru H.F.-ul se acorda celei mai inchideri din campionat. In cazul egalitatii se acorda premii tuturor celor care au realizat cea mai mare inchidere.
d. Urmatorul trofeu la individual se acorda pentru cele mai multe 180-uri . La egalitate criteriul de departajare este dat de suma aruncarilor 140-177 si urmatorul de suma 100-139.
e. Urmatorul trofeu se acorda echipei cu cele mai multe aruncari peste 100 (100-180). Criteriile de departajare in caz de egalitate sunt in ordine, 180-uri, 140-177, 100-139.
f. Urmatorul trofeu se acorda jucatorului cu cele mai multe aruncari peste 100 (100-180). Criteriul de departajare in caz de egalitate este procentajul sutelor pe meciuri disputate (jucatorul cu mai putine meciuri disputate este clasat mai sus). Īn cazul in care exista o egalitate perfecta (acelasi numar de sute in acelasi numar de meciuri disputate), premiul acordat va fi impartit intre jucatorii aflati pe pozitii de egalitate.

4. Localurile 'gazda'.
a. In localul gazda trebuie ca in ziua meciului minimum un board sa fie disponibil integral cu cel putin o ora inainte de inceperea competitiei.
b. Board-urile trebuie sa se prezinte in conditii bune si sa fie fixate conform normelor WDF.
c. Scorul se tine de preferinta pe PC sau LAPTOP cu programul disponibil gratuit pe www.frdarts.ro pentru a monitoriza mai multi parametri ai jucatorilor. Din sezonul 2011-2012 vom implementa un sistem de tinere a punctajului direct pe NET cu actualizare instantanee a tuturor rezultatelor, clasamentelor si mediilor.

5. Comisia de omologare si disciplina.
a. Comisia de omologare si disciplina are rolul de a contribui la mentinerea unui climat civilizat la meciurile din cadrul ligii. In acest scop ea va judeca si va lua decizii in cazurile de nesimtire intervenite in timpul intrecerilor, a incalzirii de dinainte precum si in urmatoarea jumatate de ora de dupa meciuri. Deasemenea va decide daca in localuri pista de joc este in regula.
b. Comisia de omologare si disciplina este formata din urmatorii membri: Daniela Comeaga, Oana Tapu, Adrian Aldea si Daniel Cojocaru.

6. Cod de conduita. Obiectivul principal al acestei Ligi este de a crea jucatorilor de darts posibilitatea sa capete experienta competitionala si sa-si mareasca nivelul valoric. In paralel cu cresterea nivelului valoric speram ca si fair-play-ul si prietenia sa capete intelesuri superioare prin intermediul acestei Ligi pentru toti membrii ei.
Probabil cand se va simti acut nevoia vom publica si un cod de conduita amanuntit (inca astept variante de la voi la georgepeicea@yahoo.com).

Foaia de concurs pe care se vor nota rezultatele si realizarile jucatorilor se poate descarca de aici cu copy-paste.
Foaia de concurs pe care se vor transcrie rezultatele si care se trimite la georgepeicea@yahoo.com cel tarziu miercuri dimineata cu titlul "rezultate Dreamers-Tati Bar" adaptat la meciul respectiv.
Pentru a descarca programul de tinut scorul - n01 - apasati aici